יום חמישי, 1 במרץ 2012

הקשר הרב דורי תשע"ב

ביקור בבית התפוצות במסגרת התוכנית:

8 תגובות:

  1. נשמח לקבל תגובות מכם על הסיור בבית התפוצות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני והחניכה שלי סיירנו במוזיאון וראינו דגמי בתי כנסת שנמצאים בחו"ל וממש התלהבנו ואנו מקוות לבקר שם שוב ולראות מוצגים חדשים!!!

      מחק
    2. אני התרשמתי מכל מיני קהילות שהיו חוגגים את חג הפסח חג השבועות בסגנון המיוחד שלהם וגם טקס החתונה המיוחד של המרוקאים וגם פגשתי מישהי שהיה לה תלבושת של חינה מרוקאית מקורית שלובשים אותה עד היום בטקסי החינה המרוקאים ו... ראיתי בתי כנסת מיוחדים בכל מיני סגנונות שנמצאים בכל מיני ארצות בעולם:בתי כנסת עתיקים ומיוחדים ואשמח לבקר שם שוב כשתיהיה לי הזדמנות בעזרת ה'
      תודה כרמלה הררי

      מחק
    3. אני כרמלה ממליצה לכל יהודי לבקר בבית התפוצות כדי לדעת על ההיסטוריה של העם היהודית ןלא לשכוח אותה!

      מחק
  2. נהנתי מביקור בבית התפוצות היה מ אוד מענין.אני מקוה שבעתיד שוב אבקר שם.

    השבמחק
  3. בביקור שערכנו אני מאוד נהנתי הביקור ריגש אותי מאוד לדעתי חובה לכל יהודי לעבור בבית התפוצות במיוחד חוויתי את העבר של חיי היהודים בעדות השונות בגולה.
    כמו-כן ראיתי את כל סוגי מבני בתי-הכנסת בקהילות היהודיות המפוזרות בכל העולם.
    יש לשמור על העבר של עם ישראל כי בלי העבר אין עתיד לעמינו.


    כותבים:אוהד בר,
    דויד טוויג

    השבמחק
  4. שם החפץ! פרימוס
    מהו החפץ? מבעיר אש
    למה שמש החפץ בעבר? לכיבוס בגדים, ולבישול.
    את מי שמש החפץ? את משפחתי.
    מה השימוש של החפץ כיום? בביתי אין לפרימוס שימוש
    איך משתמשים בחפץ זה בדרך כלל? היום משתמשים בגז ובמבער.
    איך אני משתמש בו? אני לא משתמשת בו.
    מהו מקור החפץ?
    מהיכן הגיע החפץ?
    איך ומתי הגיע אלי? הורי קנו אותו.
    ממה עשוי החפץ?(לתאר את החפץ) מנחושת.
    מדוע אני קשור אליו במיוחד? כי חוויתי טראומה ממנו
    האם זכור לי סיפור מיוחד על חפץ זה? אם כן, איזה? אז הייתי בת חמש כשהשתמשתי בפרימוס הדלקתי אותו וניפחתי אותו בחוזקה ולא שחררתי את האוויר שבתוכו עם המחט המיועדת לו ובפרימוס היה נפט ובגלל שלא שחררתי את האוויר התחתית של הפרימוס התפוצצה וכל הנפט נשפך והפרימוס היה דולק ובמזל ניצלתי.
    מה הייתי רוצה לעשות עם החפץ בעתיד? שום דבר כי יש מכשירים יותר מודרניים.
    מדוע בחרתי בחפץ? כי חוויתי טראומה ממנו בילדות. ממני כרמלה הררי

    השבמחק
  5. אני מנחם היתי מרוצה מאוד בביקורי במוזאון התפוצות.
    ונהנתי מאוד מהיםטוריה במוזואון עצמו
    מנחם רוזנטל,טל צופיוף.

    השבמחק