יום שבת, 30 בינואר 2010

רעיונות לפעילות עם המבוגרים כהכנה לפרוייקט הסיום


כך עליתי לארץ ישראל - לכל אחד יש סיפור מיוחד על אופן עלייתו לארץ. בקשו מהמבוגרים לספר לכם את הסיפור האישי שלהם, להראות לכם תמונות וחפצים, צלמו אותם והוסיפו לסיפור.

גלגולו של חפץ - כמעט לכל אחד יש חפצים ישנים או עתיקים שנשארו מדור קודם, כמו: תכשיט, פמוטים, תפילין, מטפחת, ספרי קודש, בגד מאירוע מסוים. בקשו מהמבוגרים לספר לכם על החפץ המיוחד שלהם. צלמו את החפץ הוסיפו אותו לקובץ וכתבו את סיפורו של החפץ.

סיפורים מבית אבא – בקשו מהמבוגרים שיספרו לכם סיפורים, מעשיות, פתגמים, שירים, ובדיחות שעברו מדור לדור.

תחביבים ואוספים - שאלו את המבוגרים על התחביבים שהיו להם בילדותם, ועל אוספים שיש להם. האם עדיין הם ממשיכים לאסוף? מה התחביבים שלהם היום? האם התחביב השתנה או שהתחביב נשאר אותו תחביב אבל הוא מותאם לגיל.

ותיקי השכונה מספרים – בכל שכונה ותיקה תוכלו למצוא תושבים שהיו בין המקימים אותה. בקשו מהם שיספרו לכם על אופן הקמתה, עיינו באלבומי התמונות וכתבו את סיפור השכונה אז והיום.

רצף אירועים אישיים - הכינו פס זמן בו תציב תאריכים משמעותיים בתולדות המבוגרים. חפשו באינטרנט תמונה של סרגל, מתחת לכל קו רשמו תאריך ואת המאורע שהתרחש בזמן זה.

שירי ילדות - בקשו מהמבוגרים שיזכרו בשירי ילדות עליהם גדלו. באפשרותכם להקליט אותם שרים ולצרף למצגת עם מילות השיר.

משחקי ילדות - שאלו וחקרו את המבוגרים על משחקי הילדות בהם שיחקו. תארו את המשחק ורשמו את ההוראות והכללים. בדקו האם משחקים כאלה קיימים היום? האם יש משחקים דומים?

שם המשחק, מקום המשחק, מספר משתתפים, הוראות משחק, הוראות הכנת המשחק.

תגובה 1:

  1. אני כץ שולמית , השתתפתי בשמחה בקורס מחשבים בבית ספר, "מורשת משה" למרות שאני לא בין המתחילים ,למדתי הרבה בקורס עם הילדים הנפלאים שעשו כמיטב יוכלתם להעשיר את ידיעותי - דבר שיועיל לי מאד בהמשך.לדעתי הקורס היה קצר מדי ואני מבחינתי מוכנה כבר להתחיל קורס חדש . אני מאד מעריכה את המאמצים שנעשו להצלחת הקורס ואני מברכת את כל הצוות שהיה אמון על פרוייקט זה. אני מרגישה צורך לציין במיוחד את הרצון של הילדים שהיה לי קשר אתם לסייע ולחדש לי תחומים שעדיין לא ידועים לי חן ,חן , שולמית כץ

    השבמחק