יום ראשון, 22 במרץ 2009

נקודה למחשבה במהלך הדרך...

הקשר הרב דורי פועל בבית ספרנו זו השנה השניה.נוצר קשר בין ביה"ס לביטוח הלאומי- גמלאים שמתנדבים בביטוח הלאומי, באים אלינו לביה"ס בכדי ללמוד יישומי מחשב וגלישה באינטרנט מתלמידים שחונכים אותם.התלמידים קיבלו הנחייה בכישורי חונכות, לסובלנות והדרכה. הפרויקט שלנו מתקיים בחדר המשאבים החדש והנפלא שנחנך אצלנו לפני חנוכה, חדר זה משרה אווירה נפלאה ויש בו מספר רב של מחשבים - לראות את זוגות הלומדים (ילד ומבוגר) יושבים בצוותא וברצינות הוא מראה מרהיב.אני, טובה וינברגר שמובילה השנה את הפרויקט מכינה את החומרים לשעורים, שולחת את חומרי השעור באימייל לתלמידים ומנחה את התלמידים לפני בואם של הגמלאים.החומרים מועלים על ידי לאתר ביה"ס תחת הכותרת הקשר הרב דורי, וגם המבוגרים לומדים את החומר דרך האתר- זאת לאחר כמה שעורים ראשונים שהם קיבלו דפי הנחייה ביד.כל הילדים והמבוגרים למדו לפתוח חשבון אימייל ב- ג'ימייל ומאז הם מקבלים הנחיות והוראות לקישורים לכניסה לחומרי הלמידה באימייל.נעזרתי רבות במצגות ובחומרים מאתר האינטרנט של איגוד האינטרנט, שם ישנו קורס לרשיון ברשת לגיל השלישי.בתהליך למדנו גם לפתוח בלוג בבלוגר והמבוגרים פתחו לעצמם בעזרת הדרכת התלמידים בלוג- שבו הם מתעדים את ספור חייהם.מדברי מבוגרת בקורס:"פתחנו אשנב למקומות בלתי נודעים ולאופציות מדהימות שהמחשב יכול להראות לנו", שרה רובנשטיין.מדברי התלמיד דניאל פוסמן כפי שכתב בבלוג של הקשר הרב דורי של ביה"ס:
כשנשאל: במה תכנית זו תתרום לכם כתלמידים ?הוא ענה:
"אנחנו נמצאים בזמן המודרני ואנחנו יודעים מחשבים היטב. המבוגרים בגיל השלישי לא יודעים טוב מחשבים ואני רוצה ללמד אותם כדי שיזכו להכיר את המחשב .
אני רוצה ללמד טוב ואני אשמע כל מה שיאמרו לי כי זה ילמד אותי להיות מורה סבלני".
במשך הזמן הגיעו והצטרפו מבוגרים ששמעו מחבריהם על הפרויקט והתלמידים קיבלו אותם בשמחה ובסבלנות רבה נרתמו למשימה מחדש.
יום המאה נפל ביום שני והיה יום של פעילויות סביב המאה ואנחנו בקשר הרב דורי הכנו פעילויות המתאימות למבוגרים וקשורות ליום המאה. המבוגרים משתלבים בעשייה הבית ספרית וגם אנחנו מצטרפים לשמחות הפרטיות שלהם.
השנה נמצאים בפרויקט זה גם ההורים שלי זהבה ומרדכי, בט"ו בשבט לאחר שהמבוגרים צפו בטקס שהתקיים בביה"ס ע"י כתה ג' בנות בהדרכת המחנכת ויולה בן-ציון, הפתענו את זהבה (אמא שלי) בחגיגת יום הולדת 70 שחל ביום זה.
אנו מתקרבים לסיום הפרויקט השנה, ובשבוע הבא יבוא צוות מהטלוויזיה הקהילתית לצלם וסקר את הפרויקט הנפלא הזה.
אני מודה לרחל גרינברג מהביטוח הלאומי שנותנת יד באיתור המבוגרים המשתתפים בפרויקט וכן לתמי גרין שהולכת איתנו לאורך כל הדרך הן בהשתלמות שהיא מעבירה לנו הרכזות והן בליווי האישי והמפרגן שלה. כמו כן אני מודה למנהלת ביה"ס טובה גולדשטיין שאיפשרה לנו להשתתף בתוכנית זו ולצוות המורים שעוזר לילדים להשלים את החומר החסר להם בשעורים הנלמדים באותן שעות (הכתה ממשיכה בלימודים רגילים בזמן שהילדים הנבחרים יוצאים לפעילות). ואחרונים חביבים הילדים הנהדרים שתורמים מזמנם ומרצם להצלחת הפרויקט , בסבלנות אין קץ ובכבוד ראוי לשבח.
מי ייתן ונזכה להוביל פרויקטים מבורכים כאלה בהמשך דרכנו.
טובה וינברגר רכזת התקשוב בבי"ס "מורשת משה" ר"ג.

3 תגובות:

  1. שכחתם לכתוב תודה למורה טובה

    השבמחק
  2. קשר רב דורי זאת באמת תוכנית חשובה ותורמת.
    גם הילד וגם מבוגר מרווחים מכך.
    המבוגר מרוויח ללמוד מחשבים והילד מרוויח מידע מסיפורי חיים ועוד הרבה דברים...

    השבמחק
  3. לטובה וינברגר מובילת התכנית בביה"ס מורשת משה, למבוגרים הלומדים בתכנית, מתנדבי הביטוח הלאומי, ואחרונים חביבים התלמידים , המנחים הצעירים.
    אני עוקבת אחר עבודתכם זו השנה השניה בביה"ס ומתפעלת מההתקדמות הרבה בדרך הפעלת התכנית. מעט מאוד בתי ספר משתמשים בבלוג ובמיילים לתקשר בתהליך העבודה. הבאתם את התכנית לשיאים חדשים ועל כך שלוחה ברכתי לכל העושים במלאכה
    יישר כוח
    נפגש במפגש הסיום החגיגי
    בברכה תמי גרין
    רכזת התכנית

    השבמחק